Stage, massages en natuuuuurlijk de QPR - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Martine Nuis - WaarBenJij.nu Stage, massages en natuuuuurlijk de QPR - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Martine Nuis - WaarBenJij.nu

Stage, massages en natuuuuurlijk de QPR

Door: martinenuis

Blijf op de hoogte en volg Martine

13 September 2011 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Dear all,

Hier dan eindelijk weer een reisverslag. Het duurde zo lang omdat ik nog steeds geen internet heb (verrassing!).

Afgelopen week was mijn eerste echte werkweek. Ik draaide de hele week late shifts achter de front office. Maandag kreeg ik training van Kimberley die uit Nieuw-Zeeland komt. Ik heb meer achter haar gestaan en gekeken en aantekeningen gemaakt, want het zijn nogal wat handelingen om iemand in te checken. En dan vooral qua spreken. Elk soort gast moet je bijna anders aanspreken. Dinsdag begon dan het echte werk, ik he been paar gasten ingecheckt. Natuurlijk ging het niet altijd even soepel haha en maakte ik nog de nodige fouten, maar het gaat steeds beter.

Mijn hotel heeft al meerdere prijzen gewonnen. Zo zijn we in de race voor een award waarin we het beste omgaan met de werknemers en voor een award voor Hotel of the Year voor UK and Ireland (die al meerdere jaren gewonnen is). Klein voorbeeldje; Woensdagavond rond half 9 kreeg ik een heeeeeerlijke massage van een kwartier om te zorgen dat iedereen ‘relaxed’ blijft. Echt GODDELIJK. Daarnaast heb ik ook enorm veel trainingen zoals ‘ Stay real – be you’ . Deze training, samen met 30 collega’s was ontzettend grappig., we kregen post-it blaadjes waarin we moesten opschrijven wat er thuis over ons gezegd wordt. Ook deden we een ‘ smile-round’ (omstebeurt naar elkaar lachen, SUPERGRAPPIG). Ook kregen we in die anderhalf (!!) uur informatie over waar het hotel NU staat en waar we HEEN willen. Nogal ambitieus al zeg ik het zelf. Ook hebben ze hier een zogenoemde Pedometer (volgens mij heet het echt zo). Iedereen, vooral housekeeping, heeft zo’n ding en dan meten ze hoeveel stappen je zet. Zo lopen we gezamenlijk de wereld rond. We zijn al in India (HOERA!). Dit wordt uitgestippeld op een grote wereldkaart in de kantine. Op die kaart hangen ook allemaal briefjes van mensen waar die vandaan komen. Natuurlijk heb ik ook Nederland even vertegenwoordigd.

Dan hebben we ook nog iets waar iedereen bang voor is: de mysterieguest. Je weet nooit wanneer die komt, maar altijd in de eerste week van de maand na 17:00. Iedereen streeft naar 100% en fokt elkaar ook zo op. Beetje jammer: IK heb die gast dus blijkbaar ingecheckt. Dat was mijn tweede keer alleen en dat ging dus zeker niet soepel, oeps. De uitslag is er op dit moment nog niet , maar ik heb de FOM en de RM duidelijk gemaakt dat het niet excellent zal zijn haha. Oja, er zijn hier natuurlijk ook Nederlandse gasten, die ik dus probeerde in het Nederlands in te checken. En echt probeerde... Sommige zinnen gaan gewoon niet meer in het Nederlands haha. Suzan en ik betrappen ons er zelfs op dat we soms ook in het Engels denken.

Gisteren mocht ik dan beginnen met early shifts; jammer dat je dan gezellig in je eentje in de metro zit (die echt expensive is, maar goed). Ik heb de hele dag achter Amira gestaan, omdat ik nog nooit iemand heb uitgecheckt en daar ook weer bepaalde aanspreekvormen voor zijn. Gister had ik ook mijn eerste week evaluatie met Simone (ja die man van dat gezellige interview). Dit is standaard voor nieuwe werknemers om te weten hoe alles loopt en om uit te vinden of ik het naar me zin heb. Ik heb verteld dat het goed gaan, maar er nog een hoooooop te leren valt haha. Hij vertelde me dat ik nog een dag ga mee lopen met reservations en met accounts. Maar daarvoor moet ik eerst het FO systeem beter onder de knie hebben. Eind september ga ik samen met Ariv en Holly naar een tweedaagse introductie van de IHG (de hoge bazen zeg maar). Waarschijnlijk zie ik daar ook andere nederlandse stagiaires van andere hotels! Mijn collega’s zijn ook wel echt aardig; van echte Engelse (qua uiterlijk EN uitspraak) tot veel multiculti uit de rest van de wereld.

Vandaag heb ik dan echt checkouts gedaan. Dit moest ook wel want Amira had zich 2 uur verslapen en veel keus had ik niet. Ik bakte er eerst niks van, maar uiteindelijk weet ook ik hoe zoiets werkt (YES).

Dan nog wat: het STADION. De queen park rangers hebben thuis gespeeld en dat hebben we geweten!! Onze huisgenoot Alessandra (Alex), dacht dat er een bom gevonden was doordat de straat volgebouwd stond met tvstations. Gelukkig niet en speelde de QPR tegen Newcastle. We hebben gezellig mee kunnen genieten. Elke ‘ oh’ en ‘ ah’ hebben we gehoord. Gelukkig hebben ze gelijk gespeeld zodat het na de wedstrijd toch wel rustig bleef haha.
Hopelijk morgen internet!

En last but not least: HAPPY BIRTHDAY SUZANNE!!!!

Love

Martine

PS: ik had dus foto’s, maar ben mijn kabeltje vergeten naar het internet cafe me te nemen haha.

  • 13 September 2011 - 18:16

    Anneloes:

    jaaaaaaaaaaa eindelijk nieuw verslag!!! hihi je maakt wat mee!!! papa zal jaloers zijn alsie hoort dat jij de queens park rangers heb horen spelen!! en SCHIET ES OP MET DIE FOTO'S! jij ziet papa morgen hihi

    nou doeiiiiiiiii wanneer kom je weer op skype?

  • 13 September 2011 - 19:27

    Eline:

    Hoi Martine,

    Ik kwam hier via een link op hyves ; - )
    Heel veel succes met je stage en maak er wat van!!

    greeeeeeeeeeetz Eline

  • 14 September 2011 - 07:11

    Mieke :

    Hallo Martine ,
    Leuk om iets van je te horen / lezen !!
    Je maakt wel super veel mee zeg
    Veel succes met alles !.
    Groetjes Mieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martine

Actief sinds 09 Juli 2011
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 24391

Voorgaande reizen:

12 September 2013 - 15 September 2014

The American Dream

04 September 2012 - 31 Januari 2013

Studeren in Dublin!

28 Augustus 2011 - 01 Februari 2012

Stage Londen

Landen bezocht: