Tot zover integreren - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Martine Nuis - WaarBenJij.nu Tot zover integreren - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Martine Nuis - WaarBenJij.nu

Tot zover integreren

Door: martinenuis

Blijf op de hoogte en volg Martine

23 September 2011 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Dear all,

Eindelijk, eindelijk, ein-de-lijk weer een verslagje van mij. Afgelopen week was erg hectisch op het werk, maar heb ook weer veel van Londen gezien. Inmiddels is ook het eerste periodic report ingeleverd en goedgekeurd dus daar zijn we ook weer vanaf (nog 4 te gaan!). Ook heb ik internet doordat ik papa gezien heb vorige week woensdag die mijn laptop bij zich had en een dongel!

Vorige week donderdag was het erg rustig en hebben Mekumi, Nathan, Judit, Gary, Jared en ik besloten om op zaterdag uit te gaan omdat Judit helaas vertrekt uit Engeland en dus stopt met werken. Dus zaterdag was het zover. Om 21:00 kwamen Suzan en ik aan bij de bar van mijn eigen hotel om daarna door te lopen naar een Spaanse bar (Judit is Spaans). Daar kregen we een gigantisch glas wijn, die we hebben opgedronken op het terras van de bar, waar het superkoud was. Daarna gingen we naar club Verve met de taxi. Die echt dolkomisch was, althans dat vonden Suzan en ik. Vooral hoe je tegen de chauffeur spreekt konden we erg om lachen. Hij zette ons af in Soho, waar we zijn gaan stappen in club Verve. En we keken onze ogen uit! Wat die meiden aanhadden, echt om je dood te lachen. Jurkjes die nou niet echt verhullend waren en waar ze ter plekke hun hand onder staken om hun ondergoed goed te doen, wat je ook gewoon zag zitten. Later op de avond werd het nog gekker toen mensen zo dronken waren dat iedereen met iedereen stond, heeeel apart dit uitgaan. Suzan en ik hebben ook besloten dat het integreren in de Engelse cultuur hier toch echt stopt. Eenmaal buiten rond een uurtje of half 3, hebben we samen met Gary (de conciërge van mijn hotel, 28 jaar en he-le-maal into guys) de taxi genomen. In de taxi kregen we een lesje hoe-houd-je-een-theekopje-vast en hoe-gebruik-ik-engelse-woorden-in-plaats-van-amerikaanse. Toen Gary aanpapte met de mannelijke taxichauffeur werd het allemaal nog gekker, maar dit zal ik jullie besparen haha. Het was wel een geslaagd eerste avondje uit.

De zondag erna hadden Suzan en ik afgesproken met Merel, die net als ons een half jaartje in Londen is om te werken. Na voor de zoveelste keer Piccadilly Circus te hebben bekeken EN weer de M&M’s World hebben gefotografeerd zijn we bij de Costa’s wat gaan drinken en gezellig bij te praten over wat we allemaal al meegemaakt hebben. Het was erg gezellig en we zullen het snel weer een keer doen.

Maandag begon mijn werkweek weer met van maandag tot donderdag middenshiften van 13:00 – 21:00. Dat was wel even wennen om zowel mensen uit te checken en in te checken in 1 shift, maar ook hier heb ik veel geleerd. Op woensdag en donderdag ging het al veel beter, al sluipen er wel gewoon fouten in, maar ik ben ook niet perfect blijf ik maar denken!

Vandaag heb ik afgesproken met Iris (Suzan moest werken) bij Liverpoolstreet. Iris is een stagiair in het Radisson Blue Stansted Airport en we hebben dan ook veel besproken hoe het er in elk hotel aan toegaat en gelachen om elkaars fouten haha. We zijn naar Buckingham Palace geweest, waar we iemand in een koets hebben zien stappen. Nou is onze politieke kennis ook weer niet zo groot dus geen idee wie het was haha. We wilden graag naar de kamers die opengesteld waren voor publiek, maar het was al uitverkocht voor vandaag dus dat was jammer. Via de metro van St. James’ zijn we naar Oxford street gegaan waar we even de verschillende winkels hebben bekeken en wat hoofddeksels en tassen hebben bekeken, de een nog duurder dan de ander, maar we hebben wel gelachen. We begonnen wel honger te krijgen dus zochten we naar een leuk tentje om te eten. Doordat we verkeerd waren gelopen bij High Street Kensington (oeps mijn fout) hebben we wel de Royal Albert Hall gezien (ik weet nu wat het is haha) en tientallen politieagenten. Zoveel zelfs dat je je daar ook niet erg veilig meer van voelde. We gingen terug naar Piccadilly Circus en trokken een sprintje naar de MacDonalds, waar het veels te druk was, en zijn naar de KFC gegaan. Helaas begrepen we geen drol van wat we nou eigenlijk konden bestellen en zijn we maar doorgelopen naar de Burger King, waar het eten gelukkig ook te pruimen was. Helaas was de dag alweer bijna om en moest Iris terug naar huis (wat buiten Londen ligt), maar we doen het zeker nog een keer!

Nu maar eens vroeg naar bed want ik moet de komende 6 dagen werken. Naja, maandag en dinsdag niet echt, dan heb ik de training van de IHG en zondagavond slaap ik daarom in mijn eigen hotel MET een gast, dus ik neem Suzan mee haha!

En nu de vraag: Hoe gaat het in Nederland? (Ik heb internet, dus ook skype!)

Love

Martine



  • 25 September 2011 - 10:00

    :

    eeey martine ik zie dat jij je draai hier ook al aan het vinden bent. we moeten snel eens afspreken greetzz

  • 26 September 2011 - 17:18

    Merel:

    Sinds wanneer zit ik in Engeland :P?
    Leuk om te horen dat het leuk is daar! We moeten snel een keer skypen!!
    I miss you!!

    X Merel

  • 26 September 2011 - 17:19

    Merel:

    Oh...en de groetjes aan Suzan en Iris!!

  • 26 September 2011 - 20:11

    Martine:

    @ Merel:
    haha hoe is Z-A??? haha Merel is a common name you know

  • 26 September 2011 - 20:12

    Martine:

    @ wayne
    jaaa moeten we snel doen! Ik werk wel veel helaas.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martine

Actief sinds 09 Juli 2011
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 24396

Voorgaande reizen:

12 September 2013 - 15 September 2014

The American Dream

04 September 2012 - 31 Januari 2013

Studeren in Dublin!

28 Augustus 2011 - 01 Februari 2012

Stage Londen

Landen bezocht: