A tour to Windsor Castle, Stonehenge and Oxford! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Martine Nuis - WaarBenJij.nu A tour to Windsor Castle, Stonehenge and Oxford! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Martine Nuis - WaarBenJij.nu

A tour to Windsor Castle, Stonehenge and Oxford!

Door: martinenuis

Blijf op de hoogte en volg Martine

03 November 2011 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Dear all,

Sorry sorry sorry, maar hier is dan eindelijk weer een verhaaltje! Waar zal ik eens beginnen. Mijn stage is hetzelfde als altijd, nog altijd lekker werken achter de receptie met gezellige (ook Nederlandse) gasten en collega’s. Vrijdag 21 oktober ben ik met Iris een bustour buiten Londen gaan doen. Hij ging langs windsor castle, stonehenge en de studentenstad Oxford.

Iris sliep de vorige avond al bij mij, omdat ze in Bishop woont en niet even ’s ochtends heel de vroeg de trein naar Londen pakt. Het was natuurlijk weer enorm gezellig en hebben leuk bijgepraat. De volgende morgen hadden we om kwart voor 8 de metro naar Marble Arch om vanuit daar de bus te pakken naar Victoria Station. Nou ben ik niet zo goed in bussen, dus stonden we bij Marble Arch aan de verkeerde kant van de weg haha en zagen we de bus aan de andere kant voorbij rijden. Oeps, foutje! Gelukkig hebben ze hier bussen die om de 6-10 minuten rijden dus we hoefden gelukkig niet lang te wachten. Na een half uurtje met de bus kwamen we aan bij Victoria station waar we nu de coachbussen moesten gaan zoeken. We zochten naar het nummer op Buckingham Palace Way, maar dat hele nummer bestond dus niet, hadden wij weer. Gelukkig vonden we toen het bord met heel groot VICTORIA COACH BUS STATION en waren we toch aan het goede adres. Meteen doorgelopen naar de gate en onze voucher omgewisseld bij EvanEvans tours. Om 8:50 konden we dan eindelijk de bus in. Onze reisleider van vandaag van Daniel, oftewel Danny of we mochten hem ook Dan noemen. Hierom hebben Iris en ik ons al dood omgelachen, ook om zijn supergrappige Britse accent, echt een komische man. Gelukkig zat de bus niet vol met oude besjes en vertrokken we vol goede moed naar de eerste bestemming: Windsor Castle. Na een half uurtje rijden waren we eindelijk uit Londen en na 45 minuten konden we Windsor Castle in de verte zien liggen, evenals de jongensschool Eton. Onderweg kregen we ook wat mooie uitzichten van Londen te zien (..’aan de linkerkant ziet u …’ ‘aan de rechterkant ziet u’..). Windsor Castle ligt, hoe kan het ook anders, in het PRACHTIGE stadje Windsor, Iris en ik gaan er zeker nog naar terug. Jammer genoeg kwamen voor het kasteel ;). We hadden 70 minuten de tijd om het kasteel te zien. Helaas hing the Union Jack (wat eigenlijk niet zo genoemd mag worden, jaja dat wisten jullie niet he) en was de Queen op staatsbezoek in Australië. We kregen een gratis audioguide en zijn als een speer het kasteel doorgeweest (70 minuten is wel kort). We hebben echt prachtige kamers en uitzichten gezien. Helaas zijn een aantal jaar geleden een aantal kamers afgebrand en hebben ze het geprobeerd te herstellen in zijn oude staat (je ziet wel dat het nieuwbouw is jammer genoeg). Maar verder was het schitterend. Na nog even de souvenirshop in te zijn geweest (waar we niks gekocht hebben) weer snel via EAT. naar de bus om op weg te gaan naar Stonehenge. We kwamen hierbij langs een bos maar een aantal bos-scenes uit de Harry potter films is opgenomen (wees maar jaloers haha). Daarna boeide het verhaal van Daniel me eigenlijk niet meer zo erg en heb ik mijn oordopjes met muziek ingedaan en is Iris blijven luisteren. Die Daniel was ook echt moeilijk te verstaan met zijn rare uitspraken van woorden. Na een klein tukkie zagen we in de verte in de stralende zon Stonehenge liggen. Er was een file ernaar toe voor mensen die ook iets willen zien en dan zachtjes gaan rijden. Bij Stonehenge hadden we nu 40 minuten. Na onze audioguide te hebben gekregen (nadat we een keer terugmoesten omdat die van Iris Buongiorno zei en dus niet Welkom bij Stonehenge) zijn we naar de stenencirkel gegaan. Het waaide wel enorm en er waren horden toeristen maar dat weer hield ons er niet van om prachtige zonnige foto’s te maken. Na een half uurtje hadden we het wel gezien en renden we naar de wc, want we hadden al voorspeld dat er een lange rij zou komen. (En inderdaad! Maar gelukkig NA ons haha). Na mijn rol koekjes te hebben opgegeten hoppakee in de bus naar Oxford. Die reis duurde wel 70 minuten en ik ben dus maar weer wezen tukken. Toen waren we bij Oxford, en het was GEWELDIG. Zoveel studenten, zoveel jonge mensen, zoveel leuke ouderwetse winkeltjes en gebouwen, zo gezellig. Echt op en top student. Om jaloers op te worden. We kregen eerst een toer van onze allerliefste Daniel langs de gebouwen van de universiteit die echt schitterend waren. Na de toer die 3 kwartier duurde hadden we een half uur (beetje weinig) vrije tijd. Ik sleurde Iris meteen mee naar de Campus winkeltjes omdat ik had beloofd om voor Suus en Anneloes een trui mee te nemen (en voor mezelf ook haha). Gelukkig waren we de enige niet en was het overal een gezellige, vooral Japanse, boel. Daarna nog even de openbare toiletten uitgeprobeerd, maar die waren best schoon. Toen meteen de bus weer in, met 3 tassen vol spullen haha. De busschauffeur en Daniel waren zo aardig om op meerdere plekken te stoppen en dus zijn we dichter uitgestapt bij Shepherd’s bush, waardoor we eerder waren gearriveerd bij de MacDonalds. We zijn meteen naar huis gerend (normaal doe je er 15 minuten over, nu 8 haha) en was deze leuke dag alweer ten einde en ging Iris terug naar Bishop.

De volgende dag moest ik alweer vroeg op, want ’s middags ging mijn vliegtuig naar Nederland. Alweer?! Hoor ik jullie zeggen. Ja, alweer. Ik was weer 6 dagen vrij, omdat mijn vakantiedagen opmoeten voor december en ik heb besloten om weer even naar huis te gaan en papa, suus, anneloes en pluuske weer te zien. Ik was vrij tot vrijdag, maar ze belde of ik vrijdag al wilde komen omdat een collega ziek was. Ik krijg gewoon doorbetaald dus ik heb ook ja gezegd en het was gezellig druk, op het moment dat ik dit schrijf heb ik dus 6 dagen achter elkaar gewerkt en dat breekt je wel op moet ik zeggen. Gelukkig heb ik zaterdag en zondag weer vrij en ga ik Kim van Amicitia zien. Dat brengt mij ook op dat Simone en Chris van Amicitia in het eerste weekend van december (zelfs langer) komen! Supergezellig en ik ga een opblaasluchtbed kopen voor in mijn minislaapkamer. Ik kan echt niet wachten totdat zij er zijn! Op dit moment heb ik ook vrij druk met school. We moeten een opdracht doen, genaamd Cool City hunt en foto’s maken van coole dingen in 5 onmogelijke onderwerpen. Heel leuk dus en het grote verzinwerk is dus begonnen haha. Daarnaast moet donderdag om 00:00 ook weer een report worden ingeleverd dus daar heb ook weer veel werk aan. Ik zit er over te denken om de Icar die ik maak ook te uploaden zodat jullie ook iets meekrijgen waar ik eigenlijk mee bezig ben na stage. Waarschijnlijk krijg ik naast mijn gewone stage ook nog een project van het hotel, wat en hoe precies weet ik nog niet dat hoor ik nog. Er komen dus drukke tijden aan (EN ONZE VERJAARDAG, 18 NOVEMBER, DON’T FORGET!!).

Ik ben trouwens ook naar Oxford street geweest (wanneer niet haha) en geloof het of niet maar we zijn al helemaal in de kerstsferen, ZO gezellig. Dus ik zou zeggen: boek een ticket en kom gezellig langs!

Heel veel liefs uit het mooie Londen

Martine

Voor de liefhebbers mijn adres & telefoonnummer:
79 Loftus Road
Shepherd’s Bush
W12 7EL
London
England
+447721045429 (UK nummer)




  • 03 November 2011 - 15:14

    Anneloes:

    leeeuk tinus weer een verslag!

  • 04 November 2011 - 23:32

    Dad:

    helemaal gezellig daar en ja wij komen eraan op 19 november, als je vrij bent tenminste.....

  • 05 November 2011 - 20:02

    Charlotte Nelis:

    Buonasera Mardy!

    Vergeet jij ook niet om over onze skype gesprekken te schrijven hihi!! Dat er nog een winkel vol japanners was ik dacht dat heel Japan al massaal naar Milaan was vertrokken haha!

    Leuk om je verhaaltjes te lezen ik ben echt jaloers en ik zou willen dat ik ook normaal doorbetaald krijg maar helaas voor niks gaat hier de zon op..

    Ik zal een mooi cadeautje voor je kopen en aan m´n ouders vragen of ze het willen opsturen zodra ze thuis zijn!

    Ben blij om te lezen dat ook jij weleens aan de verkeerde kant van de weg op de bus staat te wachten!! Dan ben ik tenminste niet de enige dombo meer!

    Bacio uit Milano!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martine

Actief sinds 09 Juli 2011
Verslag gelezen: 282
Totaal aantal bezoekers 24396

Voorgaande reizen:

12 September 2013 - 15 September 2014

The American Dream

04 September 2012 - 31 Januari 2013

Studeren in Dublin!

28 Augustus 2011 - 01 Februari 2012

Stage Londen

Landen bezocht: