Aan het werk! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Martine Nuis - WaarBenJij.nu Aan het werk! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Martine Nuis - WaarBenJij.nu

Aan het werk!

Door: martinenuis

Blijf op de hoogte en volg Martine

01 September 2011 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Vandaag vroeg opstaan, want ik had mijn eerste werkdag in het Holiday Inn Bloomsbury. Om 8:40 de metro gepakt en om stipt half 10 stond ik voor de receptie. Daar ontmoette ik de front office manager Elena. Eenmaal in de backoffice werd ik meteen bestookt met papieren. Na wat handtekeningetjes hier en daar gingen we naar de managers meeting; die wordt elke dag om 10 uur gehouden. Ik snapte er nog niet veel van, maar dat komt vast nog wel haha. Rond 11 uur kreeg ik van de PA van de GM een rondleiding door het hotel, wat echt GIGANTISCH is. Zooooveel gang dat je er eng van wordt. Overal waar ik kwam werd ik meteen voorgesteld en werden handen geschud. Er werken veel mensen van andere nationaliteiten, dus die namen was ik zo weer vergeten. Ook heb ik dan Simone ontmoet, wat na dat barslechte interview toch een aardige vent bleek te zijn haha. Vandaag was een dag van trainingen, trainingen en nog een trainingen. En allemaal op de computer. Hoe je gasten met een bepaalde clubcard aanspreekt, maar ook hoe je een doos tilt (ja hah echt waar). Om 1 uur hadden we lunch wat echt IDIOOT LEKKER was. Serieus echt schitterend... wees maar jaloers bij de appie anneloes hahaha. Daarna hadden Simone en Elena een meeting, dus mocht ik met Brooke mee (Die echt over de top Brits is) achter de frontoffice. Ik mocht natuurlijk alleen kijken want ik snap echt vrij weinig van dit systeem. Het was na 2-en en dan is het inchecktijd, dus dikke rijen. Het ging dat ook vaak te snel voor me, maar dat komt nog wel. Doordat het zo druk was heb ik mezelf wel een taak toegeeigend (HA), namelijk de telefoon opnemen. In het begin scheet ik 7 kleuren, maar ik verstond de mensen wel en doorschakelen was ook een eitje dus het gaat prima. Waarschijnlijk begin ik dinsdag echt achter de front office waarbij er 2 weken lang iemand achter me zal staan om me te helpen/controleren/aanwijzingen geven. Dan krijg ik ook nog een extra training met die honderden knopjes.

Hoe gaat het Engels praten? Wel goed, het is wel wennen aan het engels dat mensen spreken uit andere delen van Engeland. De mensen uit een andere land die Engels spreken zijn nog beter te verstaan haha. Maar het went hopelijk snel.

Ook heb ik al een kluisje gehad, wat echt kingsize is!! Super dus.

Mijn kamer aan Loftus Road is ook al een beetje opgeleukt. Ik heb het volbehangen met foto's, maar er kunnen er altijd nog meer bij (hint hint). Daarnaast hangen mijn eerste 2 kaarten ook al!! (Thanks Suus & Anneloes).

Morgen werk ik van 9 tot 5 bij de housekeeping en waarschijnlijk van 't weekend of maandag bij Accounts. Wat ik daar moet doen al sla je me dood want dat zag er nogal moeilijk uit haha. Dan heb ik de belangrijkste afdelingen gehad en leer ik de kamers van het hotel ook beter kennen (ze hebben hier echt ALLE soorten kamers, met afkortingen die niet te filmen zijn).

Daarnaast is het hotel genomineerd voor 't Hotel of The Year, en iedereen doet er alles aan om het te worden! Daarnaast staat het Holiday Inn Bloomsbury bekend om zijn goede werksfeer en dat was het ook wel! Iedereen was superaardig, ook onderling en iedereen kent elkaar lijkt het wel.

Ik heb bytheway nog steeds geen internet, dus ik hoop dat de dongel snel aankomt of anders mijn andere minilaptop!

Allerliefs uit Londen

Martine

Oja, mijn oude mobiele nummer is niet meer ingebruik voor de komende 5 maanden! (daarna weer wel). Ik kan nu goedkoop smsen en bellen, dus vraag mijn nummer maar aan mijn vader als je m nog niet hebt


  • 01 September 2011 - 20:03

    Martine Nuis:

    Meer foto's bij het vorige reisverslag: 'First Day'

  • 01 September 2011 - 20:08

    Dad:

    Hoi Martine,

    Klinkt hartstikke leuk! Morgen wordt je doos verzonden en vandaag is de dongel per DHL naar London. Hoor wel als die langskomt!

  • 01 September 2011 - 20:39

    Anneloes:

    haaai tinus
    wat had je voor lunch dan?! en wat is er mis met de ap?!! puh!

    ik ga nu de foto (s?) bekijken

    o en een kus van Pluisje, die zoals altijd weer lekker op de bank ligt

  • 01 September 2011 - 20:41

    Anneloes:

    leuke foto's!!

  • 02 September 2011 - 10:45

    Marit Zanting:

    Super leuk, Martine! Ik blijf je zeker weten volgen die 5 maanden, want je schrijft echt ontzettend leuk haha! Veel succes en nog belangrijker, Heel Veel Plezier in London!!

    Kussxx

  • 02 September 2011 - 15:49

    Elly:

    Hoi Martine,

    Leuk om je verslagen te lezen. Ik zat het verslag van Charlotte te lezen en zag jouw foto daar, dus heb ik even doorgeklikt. Heel leuk om ook jouw verslagen bij te gaan houden. Volgens mij gaan julie allemaal een hele leuke en leerzame tijd tegemoet. Heel veel plezier nog en ik zal je zeker blijven volgen.

    groetjes,

    Elly

  • 05 September 2011 - 05:03

    Sophie De De Baaij:

    hee lief! Hhaha echt leuk dat je Simone hebt ontmoet. Ik weet nog goed dat je het interview had, wij allebei denken dat SImone een vrouw was;) Dat was echt grappig. Je verhaal is leuk! Ik blijf je volgen! Kusjes uit Shanghai

  • 08 September 2011 - 12:43

    Foske:

    Hee Martine!

    Dat klinkt allemaal erg goed! Kun je die lunch in nederland een keer namaken?

    We wachten op je volgende verhaal!

    xx Fos

  • 11 September 2011 - 08:39

    Jolanda En Hans:

    Goedemorgen/middag/avond,
    hoe is het nu na een volle week werk. We zijn heel benieuwd naar je bevindingen en dan zeker na een week met nachtdiensten.
    Gr. Jolanda en Hans
    P.s.; ons nieuwe webadres is hajotz@upcmail.nl

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martine

Actief sinds 09 Juli 2011
Verslag gelezen: 287
Totaal aantal bezoekers 24389

Voorgaande reizen:

12 September 2013 - 15 September 2014

The American Dream

04 September 2012 - 31 Januari 2013

Studeren in Dublin!

28 Augustus 2011 - 01 Februari 2012

Stage Londen

Landen bezocht: