Highlights of the last few weeks! - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Martine Nuis - WaarBenJij.nu Highlights of the last few weeks! - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Martine Nuis - WaarBenJij.nu

Highlights of the last few weeks!

Door: MartineNuis

Blijf op de hoogte en volg Martine

10 December 2012 | Ierland, Dublin


Het is alweer een tijd geleden dat ik wat geschreven heb. Er is weer zoveel gebeurd en we hebben weer zoveel gedaan. Daarom hierover de highlights:

Old Jameson Distillery:
’s Ochtends om 10 uur hadden we de tour al gepland bij de Jameson Distillery. We waren ruim optijd en kregen met zo’n 40 man een rondleiding. De whiskey distillery is wel een stuk minder groot als het Guinness Storehouse, maar dit was ook heel leuk. Vooral omdat we op het einde whiskey mochten proeven. We konden kiezen tussen mixdrankjes en pure whiskey. Omdat ik nou niet zo’n fan ben van whiskey heb ik de whiskey genomen met cranberry juice. En het was echt super lekker! Een foto staat bij de foto’s hieronder.

Christchurch & Skyfall:
Op 4 november ben ik naar Christchurch geweest. Het zag er van buiten best klein uit, maar eenmaal binnen in de kerk was het nog best wel groot! Omdat het zondag was kon ik niet lang rondlopen omdat er nog een mis zou zijn. Ze hadden onderin de kelder nog een hele exhibitie over de geschiedenis van de kerk en een restaurantje. In deze kerk is de serie The Tudors opgenomen en de kleding hing hier dan ook op. Je mocht gewoon overal een foto van maken.

’s Avonds ben ik samen met Hanneke naar Skyfall geweest. Er zit hier een grote bioscoop op O’Connell Street, dus daarheen zijn we dan ook gegaan. Ik heb eigenlijk nog nooit een bond film in de bioscoop gezien en ik ben ook niet zo van de schietfilm, maar ik vond dit echt FANTASTISCH. Wauw wat een film! Wel een lange zit, maar het was het waard!

Weekendje met Papa:
15 November was het dan zover, papa kwam naar Dublin. Hij zou om half 6 landen dus ik nam de bus op tijd naar het vliegveld. Althans, dat dacht ik. Puntjebijpaaltje kwam ik een half uur te laat op dat vliegveld aan. En toen kon ik papa ook al niet vinden haha. Bleek dat ik bij de verkeerde terminal stond… oeps! We namen nu maar de taxi naar papa’s hotel en daarna gingen we door naar de residence waar ik woon. Toen kwamen de cadeautjes uit het koffertje hahaha. Jemig was veel! Dankjewel iedereen! Ook had papa een zak met kruidnootjes bij voor Hanneke en mij omdat ze dat hier helemaal niet kennen. Daarna zijn we gaan eten bij de Italiaan, wat superleuk was.

We hadden de volgende dag afgesproken om , om 10uur bij papa’s hotel af te spreken en dan de bus te pakken naar Powercourt Estate (een groot huis op een groot landgoed). Helaas was de bus net weg en moeten we 39 minuten wachten. Nou daar was papa niet zo van, dus namen we een taxi. En we waren er zo volgens die man. Nou we hebben bijna nog langer in de taxi gezeten dan de bus terug. Halverwege kwam papa er namelijk achter dat we verkeerd waren gereden, ach maar zo’n 25 kilometen haha, en dus draaide de taxi weer om. Zo’n 30 minuten later kwamen we alsnog bij Powerscourt aan. Het is een groot huis, maar die is niet meer in zijn originele stijl, nu zitten er kantoren in en event zalen. De tuin was wel supermooi en daar hebben we dan ook in rondgebanjert. Daarna hebben we een grote kop thee, cola en een grote chocolade taart naar binnen gewerkt haha.

We besloten terug te lopen naar het dorpje Enniskerry om daar maar de normale bus te pakken. Het was echt een pokkeneind naar dat dorpje maar we zijn er gekomen. Toen was de bus er nog niet, dus hebben we nog een kop thee gedronken in het plaatselijk café. En toen met de bus terug, wat papa echt dolkomisch vond ;). We zijn die middag ook nog even langs mijn schooll gelopen en toen naar het restaurant TGIF. Dat was echt superleuk en echt lekker. We hebben die avond nog over grafton street met kerstlichtjes gestruind en toen zijn we maar het hotel gegaan voor NOG een kop thee en toen ben ik weer naar de residence gegaan.

Inmiddels was het al 17 November en die dag hebben we de hop on hop off bus genomen als tour door de stad. Ik kan je zeggen; ik vroor echt dood. Dus zijn we binnen gaan zitten voor zo’n verwarmingselement haha. We wilde dus eerst naar St. Patricks Cathedral gaan (5,50 entree… afzetters), maar helaas was hij dicht hahah en de bus reed weg haha. Er was die dag een graduation ceremony dus de cathedral was afgehuurd. Papa vond het enig om die mensen te zien in zo’n afstudeerpakkie hahah. Toen zijn we naar Christ Church gelopen en heb ik die dus weer gezien. Daarna weer die kou in en met de hop on hop off bus richting het Guinness Storehouse. We hadden vooraf tickets gekocht maar er stond dit keer helemaal geen rij hahah. Ik vond het weer gaaf om er te zijn en ook papa vond het leuk. Hij heeft zelfs zijn eigen Guinness biertje getapt. En TROTS dattie was hahaha, zie foto hieronder.

’s Avonds zou ik een feestje hebben voor mijn verjaardag, maar ik had nog geen taart. Dus die hebben papa en ik ook nog even gescoord haha. Een lekker chocolade taart dus die hebben eerst naar huis gebracht en toen zijn we verder gegaan met onze tour door de stad. Nouja, we zijn naar O’Connell Street gegaan en zijn daar in de bus gaan zitten. Boven, vooraan. Dus overdekt, maar wel buiten. Een tour duurt ongeveer 1.5 uur met stops en dan istie rond dus hebben we besloten om lekker te blijven zitten. Nou, in het begin het nog, maar toen vroren we bijna van het dak af. Ik heb van papa een nieuwe winterjas gehad (groen met mooie capuchon) maar die komt maar tot mijn middel. Dus mijn bovenbenen stierven ervanaf op het eind. En toen begon het te regenen maar de bus was nogal vol hahahaha, dus de mensen die niet overdekt zaten verzopen hahaha. Helaas stonden we daarna in de file en moesten we er vervroegd uit en zijn we een groot glas chocolademelk gaan drinken om weer warm te worden. Daarna zijn we naar de italiaan gegaan, tegenover de italiaan van de eerste avond, maar hier was het zo gezellig hahah. Eenmaal terug in papa’s hotel hebben we weer thee op en heb ik afscheid genomen van papa want ik moest op tijd terug zijn in de residence om me klaar te maken voor mn eigen feestje. HANNEKE HAD ALLES VERSIERD! Waaaauuuuuw!! Ik kleedde me vlug om en om 9 uur kwamen de eerste gasten. Ik heb superveel cadeautjes van mijn nieuwe erasmus vrienden gehad! Thanks guys!
IN DE BUS NAAR DE CLUB BEN IK DAN 22 GEWORDEN!!! Het feestje daarna was geweldig.

De volgende dag (of dezelfde dag, hoe je t bekijkt ;)) heb ik mijn cadeautjes uitgepakt. Bedankt allemaal! Het is precies wat ik wilde. Nu heb ik het probleem dat ik niet weet hoe ik het allemaal terug moet vervoeren haha. ’s Avonds hebben ik nog geskypt met de familie die allemaal bij Anneloes op de verjaardag waren! Superleuk!

Malahide
Afgelopen vrijdag ben ik samen met Daniela naar Malahide en Malahide Castle geweest. Het was wel echt een koude dag dus met handschoenen, dikke sjaal en oorwarmers ben ik naar Connolly DART station gegaan om vanaf daar de DART naar Malahide te nemen. We waren er zo en Malahide Castle was maar 5 minuutjes lopen (na verkeerd te zijn gelopen haha). Daar heb ik nog wat souvenirtjes geshopt die met Kerst onder de boom te vinden zijn, dus nog eventjes geduld haha. Het kasteel zelf was best klein als je naar het plaatje kijkt. We kregen een rondleiding door het kasteel en daarna hebben we de tuin bekeken. Nu was het echt superkoud dus zijn we snel naar de exhibitieruimte gegaan en zijn daarna doorgelopen naar de walled garden. We hebben mooie foto’s gemaakt (zie foto’s). Na het kasteel zijn we naar het dorpje gegaan (na een stopje bij de Starbucks). We hebben de haven gezien en zijn toen met de DART weer naar Dublin gegaan. We hebben nog even gekeken bij Dublins Docklands Christmas Festival. Het was de eerste dag dattie open was en er was echt geen reet aan. Het was enorm dood en saai. Hopelijk is het van de week leuker haha.

Met school gaat het ook goed. Nog een week school en ik heb vakantie en tijd om alles te leren. Ik heb 6 toetsen, maar met een beetje geluk hoef ik niet zo hoog te halen dus dan hoeft de inspanning voor het leren niet zo hoog te zijn. En dan lekker kerst en oud&nieuw thuis vieren. Op 3 januari zal ik terug vliegen naar Dublin. Dan 2 weken examens en dan gaan Hanneke en ik nog een weekendje naar Belfast. Op 22 januari zullen we dan naar huis vliegen en om 19:50 is ons Dublin avontuur voorbij…. Maaarrrr zover is het nog lang niet.

Eerst komt Anneloes nog langs!! En dan vliegen we zondag samen naar huis, I can’t wait!

See you all soon!

Love,

Martine

  • 10 December 2012 - 23:29

    Anneloes:

    eindelijk een heel verslag haha

    MOOI HE MIJN VERJAARDAGSKADO'S VOOR JOU?!

  • 11 December 2012 - 07:00

    Hans En Jolanda:

    Weer leuk om te lezen. Lekker voor de kerst naar huis en dan alweer de laatste weken! Wat gaat het snel hè, als je het naar je zin hebt?
    Veel plezier nog, Hans en Jolanda

  • 11 December 2012 - 19:33

    Simone:

    Hey Martine,
    Super leuk om weer wat te lezen!
    Wat gaat de tijd snel....nog even en dan is het kerst...ene...de kerstboom staat.
    Zie je snel.

  • 12 December 2012 - 23:30

    Dad:

    Goh, wat een prachtige jas zeg!!!

  • 06 Januari 2013 - 15:45

    Tessa Pannie Van Der Kolk:

    Wow, Tini, een mixje met whiskey, ben trots op je ;-)
    Leuk, die kerk van de Tudors.
    Leuk dat je papa er was! En ach, wat maakt wachten of lang lopen uit als je samen bent :)

    Was superleuk om je ineens tussendoor op een Dispuutsavond te zien! Kan niet wachten tot eind januari, heb er zin in dat jij er weer bij bent!

    Dikke kus en succes met de laatste toetsen, je gaat ze sowieso allemaal met een 9 halen, ik weet het zeker!

    Tessa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martine

Actief sinds 09 Juli 2011
Verslag gelezen: 1854
Totaal aantal bezoekers 24370

Voorgaande reizen:

12 September 2013 - 15 September 2014

The American Dream

04 September 2012 - 31 Januari 2013

Studeren in Dublin!

28 Augustus 2011 - 01 Februari 2012

Stage Londen

Landen bezocht: